BMW R1200RT benzin udsprøjning

Benzin udsprøjtning ikke fuel-injection – video

Jeg var ved at gøre min BMW R1200RT fra 2005, som jeg har haft siden 2012, klar til toldsyn. Motorcyklen købte jeg mens vi boede i USA og vi tog den med til Danmark som flyttegods da vi flyttede hjem sidste sommer.  Den startede såmend første gang men der lugtede lidt af benzin.

Motorcyklen står i garagen i kælderen, og hele familien var godt utilfredse med stanken af benzin.  Det var først dagen efter at jeg opdagede hvor galt det var fat, benzinen spøjtede ud, heldigvis brændte hverken hytten eller motorcyklen, men jeg tog straks til Biltema og købte en Pulverslukker – det kunne jo have gået helt galt.

Quick Disconnect Fuel Hose Coupling Kit for 5/16″ hoses

Jeg fandt hurtigt ud af det er et kendt problem, og der er faktisk et BMW recall 13v-617 på min, desværre så har jeg selv serviceret min motorcykel, havde jeg sendt den til service hos BMW var det jo nok blevet fixet inden det gik galt.

Den billigste løsning er at skifte quick-connect fitting der er af plastik til en af metal, den koster $40 https://www.euromotoelectrics.com/product-p/fp-qdcr1200gsw-edl.htm butikken ligger i USA, hertil kommer shipping og 160 kr for importregistrering og  50 kr i moms.

Det sjove er at dimsen har NPT-gevind som er det man bruger i USA, det var åbenbart det billigste ingeniørerne fra Berlin kunne finde, gad vide hvor mange BMW-ere der har måttet lade livet fordi man har sparet en par kr. ved at bruge en billig plastik-fitting.

Færdigt arbejde

Ifølge folk på BMW-facebook-gruppen er det nogen gange nok at skifte o-ringen, det var det ikke i mit tilfælde, det er en imperial o-ring 5/16″ x 1/16″ BMW-part 13537700797,  tHansen har den til en 10-er O-ringen har dimensionen 7.66mm x 1.78mm.

This entry was posted in MC. Bookmark the permalink.